עו"ד ציון אמיר: "התיק של דרעי היה צריך להסגר"

מהדורת הבוקר No Comments on עו"ד ציון אמיר: "התיק של דרעי היה צריך להסגר"

עו"ד ציון אמיר בשיחה עם 'קול חי': "היה צריך לסגור את התיק של דרעי בגלל התמשכות החקירה והגנה מן הצדק. ייתכן וגם השופט היה מוחק את כתב האישום, אבל דרעי לא התלהב לעבור 4 שנים קשות בדיונים"

עו"ד ציון אמיר צילום: Liron Almog/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Liron Almog/Flash90

פרקליט הצמרת, עו"ד ציון אמיר שוחח עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר על כתב האישום כנגד ח"כ אריה דרעי: "שאלת הקלון נשארה פתוחה. דילגו על זה בכך שדרעי מתפטר והואיל והוא לא נמצא בשום תפקיד ציבורי שמחייב את בחינת השאלה הזו, אז העניין נדחה". לדבריו "זה עניין שלא הצליחו לגשר עליו. בסופו של דבר אני יודע שניסו להגיע לפתרון ולא הייתה הסכמה על העניין הזה. הפרקליטות התעקשה על קלון או להשאיר את זה פתוח".

אמיר העריך: "אם דרעי יגיע שוב לשולחן הממשלה, אני בטוח שזה יגיע בסופו של דבר לבג"ץ בשאלה אם יש או אין קלון במעשים האלה".

הוא נשאל האם לא היה ראו לסגור את התיק רק בשל התמשכות ההליכים: "בעיני כן", ענה עו"ד אמיר. "צריך להבהיר לציבור המאזינים מה קרה כאן. החשדות המקוריים דיברו על עבירות חמורות ורחבות היקף שבסופו של דבר לא באו לידי ביטוי בכתב האישום והמשמעות היא שמה שהתחיל את החקירה נעלם כלא היה, לכן לא ברור מדוע להתעקש על תוצרים משניים. אלו דברים שלא היו מלכתחילה".

הוא הוסיף: "האישום הזה הוא משהו חדש, טכני במהותו. שברוב רובם של המקרים לא היה מגיע לבית משפט בדמות כתב אישום אלא נגמר בהסדר מחוץ לבית המשפט, כופר או כל סנקציה מנהלית אחרת. זה לא היה מגיע לבירור משפטי".

"אם הטיעון של הגנה מן הצדק היה עולה, יש שופטים שהיו מוחקים את האישומים האלה רק בגלל זה", אומר אמיר.

הוא נשאל אם כן, מדוע דרעי הסכם להסדר: "זו שאלה טובה, זה עניין אישי. אני מניח שדרעי כמו כל אדם נורמלי לא מתלהב לכלות 4-5 שנים בבירור משפטי. זה מכלה את כוחות הנפש והגוף ואתה לא תמיד יודע איך זה נגמר. כשמניחים בפניך הצעה טובה, אתה לא מסרב לה".

הוא נשאל להתייחסותו להודעת התנועה לאיכות השלטון שתעתור לבג"ץ כגד ההסדר ולעיסוק הרב של התנועה בענייניו של דרעי: "זו עמותה פרטית שהוקמה אי שם לפני שלושים שנה, לא הייתי בא אליהם בטענות. לא הם הנושא, אלא בג"ץ שפתח לרווחה את שעריו בפני הרבה מאוד עתירות. יש עותרים ציבוריים שמציפים את בית המשפט באינספור עתירות. התופעה הזו לא פשוטה ולא קלה. יש עליה ביקורת רבה מאוד".

לדבריו "בית המשפט צריך לצמצם את התופעה הזו. או להעיף חלק מהעתירות בשלב מוקדם ואם כבר אתה מאפשר, אז אם העתירה הזו נדחית – בסופו של דיון להטיל הוצאות ממשיות. לא יתכן שפעם אחר פעם נדחו עשרות עתירות ללא הוצאות. זה מייצר עומס בלתי נסבל על בית המשפט".



0 תגובות